Praktisk
Den viktigste praktiske informasjonen om The Gathering finner du her
Vanlige spørsmål
Hvilke datoer og tider gjelder for The Gathering 2025?
The Gathering blir alltid arrangert i påskeferien. Dørene åpner onsdag 16. april 2025 klokken 09:00. Den 20. april 2025 vil nettilgangen bli skrudd av klokken 09:00, strømmen blir tatt klokken 10:00, og alle deltakere må være ute av hallen innen 12:00.
Hvor blir The Gathering 2025 arrangert?
The Gathering 2025 blir arrangert i Vikingskipet på Hamar.
Kan jeg besøke arrangementet uten å ha en bestemt sitteplass?
Ja, det finnes egne billetter for dagsbesøkende uten sitteplass.
Må jeg ha med ID?
Ja, du må ha med gyldig ID. Gjerne nasjonalt ID-kort, fysisk førerkort eller pass.
Er digitalt førerkort gyldig ID for å komme inn på TG?
Nei.
Er det noen aldersgrense for å delta på TG?
Nei, vi har ingen aldersgrenser, hverken nedre eller øvre. Du må derimot være i stand til å ta vare på deg selv. Vi er pålagt fra politiet å ta imot et samtykkeskjema fra våre deltakere under 16 år, som er signert av foreldre eller foresatte. Samtykkeskjemaet finner du her.
Må man levere samtykkeskjema selv om en forelder skal være til stede under hele eller deler av arrangementet?
Ja, alle deltakere under 16 år må levere samtykkeskjema, også dagsbesøkende.
Hvor kan man melde inn ting som er savnet eller funnet?
Det gjør man i informasjonsdisken vår. Når du kommer inn via resepsjonen ligger informasjonsdisken rett inn forbi TG-shopen, på høyre side.
Hvor mye plass får jeg til min kjære datamaskin?
Du får 120cm i bredden og 60cm i dybden. Det kan være lurt å måle opp dette området på en pult eller et bord hjemme for å se om du får plass til alt du tenker å ta med deg. Om du synes dette ser litt knapt ut, se neste punkt.
Men... Jeg trenger mer plass!
Bygg en hylle! Husk at den ikke kan være større enn 120cm i bredden og 55cm i dybden. Hyllen kan være maks 200cm høy, målt fra bordplaten og opp. Se nærmere konstruksjonskrav her. Se også hyllekanalen i vår Discordserver for inspirasjon og hjelp fra andre hyllebyggere.
Hva gjør jeg om jeg ikke kan delta på hele arrangementet?
Det finnes egne todagersbilletter for onsdag-fredag og fredag-søndag. Disse har et eget tildelt område, selvsagt i samme hall som alle andre, men kan ikke velge plass ved siden av de som har billett for hele arrangementet.
Hvordan og når reserverer jeg sitteplass?
Reservasjon av sitteplass foregår i forkant av arrangementet. Jo større gruppe man er, jo tidligere får man tilgang til plassreservasjon for å sikre at man kan sitte samlet. Datoer og alt annet om plassreservasjon finner du her.
Hvor plasseres switchene på hver rad?
Det plasseres ut 2 switcher for hver rad, og disse plasseres med omtrent lik avstand til hverandre fra hver ende av bordet slik at kabellengden blir kortest mulig for flest mulig.
Må jeg ha med egen internettkabel?
Ja, og vi anbefaler en nettverkskabel på minst 10 meter. Ellers har vi også gratis trådløst nett tilgjengelig.
Må jeg ha med egen stol?
Nei, du kan låne stol av oss. Om du vil sitte komfortabelt kan det likevel være greit å ta med egen. Skal du låne, anbefaler vi å ta med et par puter; en til å sitte på og en til ryggen.
Hva mer skal jeg pakke med meg?
Se fullstendig pakkeliste her, skrevet av erfarne TG-travere.
Hvordan er tilgangen på toaletter, dusj og garderobe?
Vikingskipet har mange toalettrom fordelt rundt hele hallen, og det er også god tilgang til dusjer. For tilgang til jentegarderoben låner man dusjkort i informasjonsdisken vår. I garderobene finnes det også støpsel for å plugge inn hårfønere og lignende.
Hvor sover man?
Det er oppmerkede soveplasser innendørs i Vikingskipet, hvor man sover på utstyr man har med selv til dette. Dersom man ønsker bedre sovekomfort kan man ta inn på motell, hotell eller andre alternativer i nærheten. Scandic Hamar er årets TG-hotell, og man kan lese mer om dette tilbudet her.
Kan man ha med egen mat og drikke?
Ja, det kan man. Et tips er å ha med kjølebag til egen mat og drikke. Du kan bytte til kalde kjøleelementer i informasjonsdisken vår. Kjølebag som kobles til strøm er ikke tillatt. Husk også at det er totalforbud mot alkohol under hele arrangementet.
Kan jeg varme maten min inne på The Gathering?
Ja, vi har mange mikrobølgeovner og vannkokere tilgjengelig for deltakerne.
Kan man kjøpe mat og drikke inne på The Gathering?
Absolutt! Det kommer til å finnes et bredt utvalg av ulike matboder og foodtrucks hvor man kan kjøpe varmmat. Utover dette finnes det også kiosk med utsalg av enklere lunsjer, mellommåltid, snacks og drikke.
Finnes matbilletten i år?
Ja, du finner matbilletten i Geekevents blant de andre billettene. Matbilletten er et frokosttilbud som gjelder for torsdag, fredag og lørdag. Den gir deg tilgang til ferske, ferdig påsmurte baguetter med en 0,5l drikke. Glutenfritt alternativ finnes.
Hvordan er det med parkering?
Du kan parkere bilen din på den store parkeringsplassen utenfor hallen, gratis.
Hvor henter man ut bevis til premiumparkering?
Det gjør man i resepsjonen. Husk å noter deg hva registreringsnummeret til bilen din er.
Finnes det ladeplasser på parkeringen tilknyttet Vikingskipet?
Nei, dessverre
Hva med campingvognen/bobilen/hengeren min?
Disse kjøretøyene kan parkeres i sørenden av parkeringsplassen, der det er satt av et eget område. Vi kan dessverre ikke tilby strømtilgang.
Hva er Geekevents?
Geekevents, ofte forkortet GE, er selskapet som selger billetter på vegne av The Gathering.
Hvordan kjøper jeg billetter?
For å kunne kjøpe billetter til The Gathering 2025, må du registrere deg på geekevents.org og kjøpe billetter der inne. Hvis du allerede er registrert, logger du inn med ditt eksisterende brukernavn og passord.
Hvor finner og administerer jeg billettene jeg har kjøpt?
Det gjør du inne på Geekevents-profilen din.
Kan jeg kjøpe billetter til andre enn meg selv?
Ja, det kan du. Etter du har kjøpt billettene, benytter du en funksjon inne i Geekevents for å tildele billetter til andre Geekevents-brukere enn deg selv ("velg bruker").
Må billetten stå i navnet til den som skal bruke den?
Ja, det er viktig at riktig person står som bruker av billetten inne i Geekevents. Hvem som står som eier er ikke så nøye.
Hva om brukeren av billetten er ung og ikke har egen e-postadresse eller eget telefonnummer?
Det viktigste er at navn og fødselsdato stemmer. Utover dette kan dere låne e-postadresse og telefonnummer fra andre familiemedlemmer. Kontakt oss dersom det oppstår problemer i forbindelse med dette.
Hva gjør jeg om jeg ikke rakk å reservere plass før fristen gikk ut?
Om du av ulike grunner ikke rakk å reservere plass på forhånd, løser vi dette ved ankomst. Vi kan ikke garantere at store grupper da får reservert plass rett ved siden av hverandre, men for mindre grupper er det sannsynlig at dette løser seg.
Kan jeg refundere billetten min?
Siste frist for refusjon var 1. januar 2025. Du kan prøve å komme i kontakt med noen som vil kjøpe billetten din i vår Discordserver. Unntaket er dersom det har oppstått teknisk feil eller lignende ved kjøp. Kontakt oss i så fall gjennom vårt kontaktskjema.
